Skip to main content

Smluvní podmínky ubytování

Tři domky s.r.o

1. Úvodní ustanovení

Tyto smluvní podmínky platí pro pobyt v ubytovacím zařízení Ťři domky, Děpoltice, 340 22 Dešenice. Účastníky smluvního vztahu jsou na jedné straně ubytovatel, na straně druhé zákazník, který si rezervuje pobyt. Zákazníkem se může stát fyzická i právnická osoba (dále jen „zákazník“). Zákazník, který je uveden na smlouvě, zastupuje všechny účastníky pobytu, je oprávněn jednat jejich jménem a je jedinou odpovědnou osobou ve vztahu k ubytovateli.

Potvrzením rezervace v ubytovacím zařízení, zákazník vyjadřuje souhlas s těmito smluvními podmínkami.

2. Vznik smluvního vztahu

Smluvní vztah mezi zákazníkem a ubytovatelem vzniká potvrzením rezervace  Ťři domky, Děpoltice, 340 22 Dešenice ze strany zákazníka v on-line rezervačním systému a uhrazením zálohy/celé částky za ubytování, tak jak je uvedeno v článku 3, bod 3.4 těchto smluvních podmínek. Zákazník uhradí zálohu/celou částku za ubytování ve prospěch účtu ubytovatele. Ve výjimečných případech, kdy zákazník nemá přístup na internet, může rezervaci provést telefonicky.

Zákazník i ubytovatel souhlasí s využitím poštovní nebo elektronické (e-mailové) komunikace. Oznámení učiněná jedním či druhým uvedeným způsobem obě strany uznávají jako platné písemné oznámení.

3. Cena pobytu a platební podmínky

Cenou pobytu se rozumí cena uvedená v rezervačním systému a  info emailu (smlouvě) o ubytování, který dojde zákazníkovi po potvrzení rezervace v on-line rezervačním systému jméno objektu.

3.1. Cena pobytu zahrnuje

  • ubytování
  • energie (elektřina, vodné/stočné, pevné palivo)

3.2. Cena pobytu nezahrnuje

  • dopravu
  • stravu

3.3. Úhrada pobytu

Ubytovatel má právo na zaplacení ceny pobytu před jeho realizací. Pokud nebude písemnou smlouvou mezi ubytovatelem a zákazníkem dohodnuto jinak, zákazník je povinen uhradit zálohu 50% ceny pobytu do 14ti dnů ode dne odeslání potvrzení rezervace v on-line rezervačním systému jméno objektu na účet zákazníka. Doplatek 50% je zákazník povinen uhradit nejpozději 15 dní přede dnem určeným jako nástup k pobytu.

Platební podmínky pro vánoční a Silvestrovské pobytu jsou následující: Záloha 50% do 14 ti dnů od objednání. Doplatek nejpozději do 6. 11. příslušného roku. 

Nedodrží-li zákazník platební podmínky pro úhradu pobytu, zanikají účinky smlouvy mezi zákazníkem a ubytovatelem uzavřené a ubytovací kapacita bude nabídnuta ostatním zájemcům.

4. Povinnosti zákazníka

  • Poskytnout ubytovateli součinnost, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí ubytování.
  • Převzít všechny zaslané doklady potřebné pro uskutečnění pobytu.
  • Dostavit se ve stanoveném termínu na místo nástupu se všemi vyžadovanými doklady.
  • Řídit se návody, provozním řádem a pokyny ubytovatele a jím pověřených pracovníků.
  • Povinností zákazníka a všech zúčastněných je, chovat se tak, aby nedošlo k jejich újmě na zdraví, životě nebo majetku, jakož i ke škodě na majetku ubytovatele. Dohlédnout na děti případně jim zajistit dozor, který by předešel jejich možnému úrazu v objektu i jeho okolí či způsobení škody na majetku ubytovatele.
  • Řádně užívat ubytovací prostory, dodržovat v nich pořádek a čistotu, zejm. jsou-li s ním ubytovány děti.
  • Při odchodu z ubytovacích prostor uzavřít okna a dveře.
  • Dodržovat požárně bezpečnostní standardy při obsluze krbových kamen.
  • Bez průtahů oznámit potřebu provedení oprav v ubytovacích prostorách.
  • Bezodkladně oznámit poškození nebo škodu, kterou zákazník nebo osoba s ním ubytovaná v ubytovacích prostorách způsobil.
  • Domky jsou vybaveny bakteriologickou čistírnou odpadních vod, v domcích je ZAKÁZÁNO splachovat či vylévat do odpadu jakékoliv chemikálie, veškeré čistící prostředky musí být biologicky odbouratelné a určené pro použití v domácích čistírnách odpadních vod, dále se nesmí splachovat do wc VLHČENÉ UBROUSKY a jiné nerozložitelné prostředky. Dámské hygienické potřeby se musí HÁZET DO KOŠE! Do WC se může vhazovat POUZE TOALETNÍ PAPÍR v co nejmenším nutném množství, aby se předešlo ucpání WC.

Zákazník je povinen uhradit případnou škodu vzniklou v prostorách vyhrazených k ubytování, volné zábavě nebo relaxaci, včetně náhrady ušlého zisku do částky 20 tis. Kč. Vyšší škody vzniklé v prostorách vyhrazených k ubytování, volné zábavě nebo relaxaci a to v plné výši, včetně náhrady ušlého zisku ve výši platné ceny za ubytování po celou dobu, po kterou bude objekt/pokoj/apartmán/relaxační prostor vyřazen z provozu může ubytovatel nárokovat v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Tuto povinnost má zákazník i v případě, že škodu způsobí děti nebo jiné osoby ubytované se zákazníkem.

4.1 Zákazník nesmí bez předchozího souhlasu ubytovatele:

  • Provádět podstatné změny v ubytovacích prostorách (stěhovat nábytek, apod.)
  • Používat v prostorách vlastní spotřebiče
  • Přenechat prostory vyhrazené k ubytování jiné osobě

4.2 Zákazník dále v prostorách objektu nesmí:

  • Kouřit ve všech prostorách objektu.
  • Zapalovat svíčky v prostorách objektu.
  • Držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky anebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo zákazníkovi předepsáno lékařem.
  • Nosit zbraň a střelivo nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití.

5. Povinnosti, práva a odpovědnost ubytovatele

Ubytovatel je povinen odevzdat zákazníkovi ubytovací prostory ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním. Ubytovatel dbá na odstranění oznámených závad bez zbytečných průtahů a je povinen udržovat ubytovací prostory v řádném technickém a hygienickém stavu.

Ubytovatel má právo, aby provedl po ukončení pobytu zákazníka, prohlídku ubytovacích prostor v jeho přítomnosti. Zákazníky prosíme, aby tuto činnost nepovažovali za projev nedůvěry. Děkujeme za pochopení.

Ubytovatel nezodpovídá za újmu na zdraví (případně škody na majetku) zákazníků, která vznikla jejich neopatrností, nepozorností, nedbalostí, špatným používáním nebo špatným dohledem (dozorem).

6. Pobyt

Zákazník má právo užívat prostory vyhrazené k ubytování, jakož i společné prostory objektu. Na začátku ubytování obdrží klíč. Tento klíč je povinen vrátit ubytovateli nejpozději při ukončení ubytování. Zákazník je povinen předejít ztrátě či odcizení tohoto klíče a nepůjčovat ho osobám, které nejsou v objektu ubytovány. Při ztrátě, odcizení, nebo zneužití klíče je zákazník povinen zaplatit ubytovateli smluvní pokutu ve výši 2000,- Kč; tím není dotčeno právo ubytovatele domáhat se náhrady způsobené škody.

Ubytovatel ubytuje zákazníka od 15.00 do 24:00 hodin příslušného dne nástupu k ubytování a zákazník je povinen objekt opustit v den ukončení ubytování nejpozději do 10.30 hodin. Přesnou hodinu ubytování příslušného dne si zákazník dohodne telefonicky s ubytovatelem.

Nedodrží-li zákazník tuto dobu, bude mu účtována cena za další den pobytu, dle platného ceníku.

6.1. Doprava na místo pobytu

Doprava na místo pobytu je individuální a veškeré náklady s dopravou na místo pobytu hradí zákazník.

6.2. Ubytovaní

Počet ubytovaných osob nesmí přesáhnout lůžkovou kapacitu objektu. Přesný, případně předběžný, počet ubytovaných osob je uveden ve smlouvě, kterou obdrží zákazník po provedení rezervace. Objekt „Vyhlídka“ není určen pro děti do 6ti let. V objektech Hruška a Ateliér je možné si vyžádat pro děti do věku 3 let cestovní postýlku (dětská židlička a dětské wc prkýnko je v těchto objektech k dispozi).

Je zakázáno, aby celá kapacita jméno objektu byla využita pouze nezletilými osobami mladšími 18ti let či pouze osobami s omezenou svéprávností. V případě ubytování osob mladších 18ti let či osob s omezenou svéprávnosti, je třeba zajistit minimálně jeden zodpovědný dozor starší 18ti let, který se bude účastnit celého pobytu.

Pobyty delší než 14 dnů (13 nocí) je potřeba před objednáním konzultovat s ubytovatelem.

6.3. Energie a úspora

V zájmu úspor energie a potažmo ohleduplnosti k životnímu prostředí Vás žádáme, abyste v zimním období nevětrali dlouhodobě, natož pak za účelem snížení teploty v pokoji/objektu. Domky jsou vybaveny i přímotopem, ten ale NENÍ určený jako primární zdroj k vytápění objektu, slouží POUZE k případné temperaci nebo předehřátí prostoru v zimním období před příjezdem hostů.

6.4. Domácí mazlíčci

Ubytovatel neumožňuje pobyt se psy či jinými domácími mazlíky. 

6.5. Cennosti

Ubytovatel doporučuje zákazníkům, aby klenoty, peníze a jiné cennosti nenechávali v objektu, případně si cennosti řádně zabezpečili proti odcizení. Ubytovatel neodpovídá za ztrátu či škody na uvedených věcech. Ubytovatel není povinen zajistit úschovu těchto věcí.

6.6. Parkování

Parkování vozidel zákazníků je umožněno na vlastním pozemku ubytovatele před objektem. Tyto plochy jsou volně přístupné, a proto ubytovatel neručí za případné odcizení vozidla, nebo věcí v něm, nejedná se o hlídané parkoviště.

7. Změny ve smlouvě a odstoupení od smlouvy (storno podmínky)

Je-li ubytovatel nucen z objektivních důvodů před zahájením pobytu změnit podstatné podmínky smlouvy, může navrhnout zákazníkovi změnu smlouvy. Zákazník má v takovém případě právo souhlasit se změnou či od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li zákazník písemným oznámením do 10 dnů ode dne doručení návrhu na změnu, má se za to, že se změnou souhlasí.

Zákazník má právo odstoupit od smlouvy o ubytování.

Ubytovatel má právo od této smlouvy odstoupit, jestliže zákazník hrubě porušuje povinnosti stanovené touto smlouvou, ubytovacím řádem, nebo v objektu hrubě porušuje dobré mravy.

Odstoupení od této smlouvy musí být písemné a doručuje se druhé smluvní straně. Odstoupení od této smlouvy nemá vliv na povinnost zaplatit pohledávky z této smlouvy vzniklé před odstoupením či storno poplatky.

Odstoupení od smlouvy se řídí následujícími stornovacími podmínkami, které stanoví výši stornovacích poplatků:

  1. Ubytovatel se zavazuje neúčtovat storno poplatky v případě zrušení rezervace do 15 dnů před ohlášeným příjezdem.
  2. Při zrušení rezervace 14 – 8 dnů před příjezdem bude jako storno poplatek účtováno 50% z celkové ceny pobytu.
  3. Při zrušení rezervace 7 – 4 dny před příjezdem bude jako storno poplatek účtováno 75% z celkové ceny pobytu.
  4. Při zrušení rezervace 3 a 1 den před příjezdem nebo v den příjezdu bude jako storno poplatek účtováno 100% z celkové ceny pobytu.
  5. Při zkrácení délky pobytu platí stejné storno lhůty jako při zrušení pobytu.
  6. Najde-li zákazník v případě storna za sebe náhradu v plné výši objednávky, nebudou mu účtovány žádné storno poplatky. V takovém případě pouze nahlásí změnu zakázníka vč. všech kontaktních údajů (telefon, e-mail…).
  7. Na vánoční a Silvestrovské pobyty se vztahují zvláštní storno podmínky a to následující: storno Vánočního/Silvestrovského pobytu je možné bezplatně provést NEJPOZDĚJI do 10. 11. příslušného roku. Při zrušení rezervace po tomto termínu bude jako storno poplatek účtováno 100% z celkové ceny pobytu. Při zkrácení délky pobytu platí stejné storno lhůty jako při zrušení pobytu.
  8. Stornopoplatek je smluvní pokutou.

Uvedená procentní výše stornovacích poplatků bude vypočtena (a) v případě odstoupení před začátkem ubytování nebo nedostavení se z ceny za ubytování, (b) v případě předčasného ukončení ubytování ze zajištěných a nečerpaných ubytovacích služeb.

V odůvodněných případech (úmrtí v rodině, vyšší moc apod.) nemusí být storno poplatek na základě rozhodnutí ubytovatele účtován.

V případě odstoupení od smlouvy o ubytování je ubytovatel oprávněn vyzvat zákazníka k okamžitému vyklizení ubytovacích prostor a opuštění objektu a zákazník je povinen této výzvě bezodkladně vyhovět.

8. Reklamace

Zákazník je povinen uplatnit případnou reklamaci vždy ihned po zjištění závady u ubytovatele nebo odpovědné osoby ubytovatele, aby mohla být uskutečněna náprava.

9. Závěrečné ustanovení

Všeobecné smluvní podmínky platí pro všechny pobyty a objekty Ťři domky, Děpoltice, 340 22 Dešenice a vstupují v platnost a účinnost dne 1.9.2021

Uzavřením smlouvy zákazník stvrzuje, že výše uvedeným smluvním podmínkám rozumí a v plném rozsahu je jménem svým i jménem ostatních účastníků pobytu akceptuje.

Zákazník uzavřením smlouvy dále potvrzuje, že byl ubytovatelem seznámen s tím, že v případě sporu mezi účastníky této smlouvy má možnost využít mimosoudního řešení takovéhoto sporu, a to u České obchodní inspekce (www.coi.cz).